Κυ. Δεκ 8th, 2019

Απόρρητο

Ενημέρωση δίχως όρια!

Πώς το άγχος μάς επιβαρύνει και σωματικά εκτός από ψυχολογικά;

1 min read
Πώς το άγχος μάς επιβαρύνει και σωματικά εκτός από ψυχολογικά;


Έχω διάφορα σωματικά συμπτώματα που δεν έχουν να κάνουν με θέμα υγείας σύμφωνα με τις εξετάσεις μου. Ανησυχώ πολύ ότι κάτι έχω.

Όταν βγαίνω να πάω κάπου για καφέ, σκέφτομαι και ανησυχώ πολύ μήπως με πιάσει λιποθυμία και κάθομαι και παρατηρώ τα διάφορα συμπτώματα που με πιάνουν. Νιώθω δύσπνοια ζαλάδα, κάποιες στιγμές ταχυκαρδία και ένα αίσθημα- στα πόδια- ατονίας σαν να είμαι έτοιμη να λιποθυμήσω. Τι μου συμβαίνει; Τι να κάνω;

Στο ερώτημα απαντά η Ψυχολόγος & Ψυχοθεραπεύτρια Μαρία – Ελένη Γραμματικοπούλου

Φαίνεστε αρκετά πιεσμένη εξαιτίας των συμπτωμάτων αυτών. Τα συμπτώματα που αναφέρετε είναι συμπτώματα άγχους, και αυτό μπορούμε να το πούμε εφόσον οι εξετάσεις σας ήταν καλές. Είναι πιθανό να αντιμετωπίζετε το τελευταίο διάστημα κάποια κατάσταση που σας αγχώνει και να πιέζεστε; Εάν ναι, καλό θα ήταν να διερευνήσετε τι ακριβώς σας πιέζει, και πώς μπορείτε να το διαχειριστείτε διαφορετικά για να προστατέψετε τον εαυτό σας.

Ας δούμε όμως από πού μπορεί να προέρχονται τα συμπτώματα που αναφέρατε. Πολλοί άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται πόσο πιέζονται από κάποιες καταστάσεις, οι αντοχές μειώνονται και έτσι το σώμα μας προσπαθεί να μας προειδοποιήσει και να μας αφυπνίσει για να κάνουμε κάτι για το άγχος που μπορεί να νιώθουμε.

Στόχος να μην νιώθουμε συνεχώς ευάλωτοι

Όταν το άγχος σωματοποιείται (ψυχοσωματικά συμπτώματα), αντιλαμβανόμαστε πόσο ευάλωτοι είμαστε απέναντι στις αγχογόνες καταστάσεις και ότι πολλές φορές ίσως δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας μια κατάσταση. Σε αυτό δεν φταίει η δική μας ανεπάρκεια ή ανικανότητα, αλλά το υπέρμετρο άγχος στο οποίο έχουμε εκθέσει τον εαυτό μας ξανά και ξανά με αποτέλεσμα οι δυνάμεις μας να εξαντλούνται.

Το αποτέλεσμα είναι να παγιδευόμαστε σε ένα φαύλο κύκλο, στον οποίο σκεφτόμαστε συνεχώς μήπως επανέλθουν οι ταχυκαρδίες και η ζαλάδα, αυξάνοντας έτσι το άγχος μας ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να ζητήσετε βοήθεια από έναν ειδικό ψυχικής υγείας για να σας δώσει την κατάλληλη βοήθεια, προσαρμοσμένη στις δικές σας ανάγκες.

Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε ενήμεροι για το τι συμβαίνει στο σώμα μας, πώς το άγχος μάς επιβαρύνει και σωματικά εκτός από ψυχολογικά, και να μπορέσουμε σιγά σιγά να αποκτήσουμε τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διαχειριζόμαστε αντίστοιχες καταστάσεις στο μέλλον, ώστε να μην νιώθουμε συνεχώς ευάλωτοι.

Μαρία – Ελένη Γραμματικοπούλου
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Απόφοιτος Παντείου
Facebook: Marilenagrammatikopoulou

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Οι 3 «κανόνες» για να αντιμετωπίσεις τα ψυχοσωματικά σου

Γιατί οι εσωστρεφείς άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς στα ψυχοσωματικά συμπτώματα;

Ψυχοσωματικά: Μπορεί ο επίμονος βήχας να οφείλεται στο άγχος;

Ψυχοσωματικά: Γιατί αισθάνομαι αυτόν τον «κόμπο» στον λαιμό;





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *